O que são vanity cards? São aqueles letreiros em filmes ou séries que mostram os créditos dos diretores e produtores, por exemplo: A Victor Bruno Picture (hehehe...), A Spike Lee Joint, ou A Steven Spielberg Film.
Chuck Lorre provavelmente teve a idéia mais criativa de todos os tempos: criar no vanity card da sua produtora um meio de levar seus pensamentos para o público. Por isso, ao final de cada episódio de um programa seu, surge, durante um intervalo de 1.5 segundos um texto com um pensamento. São sempre hilários. Claro que não dá para ler tudo quando exibido na TV, mas se comprar o DVD poderá se deliciar com pensamentos divertidíssimos, profundos e verdadeiros.
Na semana passada (que foi o season finale tanto de Two and a Half Men, como de The Big Bang Theory) o texto foi:
Over the years, CBS executives have always been very generous when it comes to sharing their ideas as to how I might better do my job. I have never returned the favor regarding how they might run their network. Until now. Now I have a really good idea. Step One: Create an internal division with workers who do nothing but check out the claims of prospective advertisers. And I mean really check them out. If it's a car, have somebody drive it around to see if it accelerates into walls or slow-moving pedestrians for no particular reason. If it's beer, have someone drink it and report back if it gets them laid. If it's a pill, have someone take it for awhile, then wait to see if they grow a tail, get anal leakage, or commit suicide. Step Two: Quality control. All commercials must be aesthetically pleasing, seriously funny, poignant, or dramatic. Any commercials deemed loud, stupid and/or obnoxious are not aired. Period. No exceptions. Step Three: Tell the world that CBS only airs the coolest and most honest commercials. It's always Superbowl Sunday at CBS! Step Four: Watch the money roll in. A Final Thought: Don't worry about the initial loss of income created by dropping the dumb stuff (e.g. Cockney lizards who sell insurance). You'll more than make that money back by demanding that your high-quality advertisers cut you in for a piece of their action. You have, after all, earned it by giving them the CBS seal of approval. Another Final Thought: If you adopt my idea, my consulting fee is one million shares of CBS stock. Or better yet, one hundred shares of Apple stock.
Por Victor Bruno
Chuck Lorre provavelmente teve a idéia mais criativa de todos os tempos: criar no vanity card da sua produtora um meio de levar seus pensamentos para o público. Por isso, ao final de cada episódio de um programa seu, surge, durante um intervalo de 1.5 segundos um texto com um pensamento. São sempre hilários. Claro que não dá para ler tudo quando exibido na TV, mas se comprar o DVD poderá se deliciar com pensamentos divertidíssimos, profundos e verdadeiros.
Na semana passada (que foi o season finale tanto de Two and a Half Men, como de The Big Bang Theory) o texto foi:
Over the years, CBS executives have always been very generous when it comes to sharing their ideas as to how I might better do my job. I have never returned the favor regarding how they might run their network. Until now. Now I have a really good idea. Step One: Create an internal division with workers who do nothing but check out the claims of prospective advertisers. And I mean really check them out. If it's a car, have somebody drive it around to see if it accelerates into walls or slow-moving pedestrians for no particular reason. If it's beer, have someone drink it and report back if it gets them laid. If it's a pill, have someone take it for awhile, then wait to see if they grow a tail, get anal leakage, or commit suicide. Step Two: Quality control. All commercials must be aesthetically pleasing, seriously funny, poignant, or dramatic. Any commercials deemed loud, stupid and/or obnoxious are not aired. Period. No exceptions. Step Three: Tell the world that CBS only airs the coolest and most honest commercials. It's always Superbowl Sunday at CBS! Step Four: Watch the money roll in. A Final Thought: Don't worry about the initial loss of income created by dropping the dumb stuff (e.g. Cockney lizards who sell insurance). You'll more than make that money back by demanding that your high-quality advertisers cut you in for a piece of their action. You have, after all, earned it by giving them the CBS seal of approval. Another Final Thought: If you adopt my idea, my consulting fee is one million shares of CBS stock. Or better yet, one hundred shares of Apple stock.
Por Victor Bruno
2 comentários:
auhhaua muito bom o chuck lorre!! eu sempre me divirto com esses comentários finais dele nos finais dos episódios...
só ando assistindo the big bang theory dele.. baixei two and half men mas não tive muita paciencia..
o que eu gosto do big bang theory é o incrível caráter antropológico da série. Como é possível aprender sobre o comportamento humano nessa série é demais!
teve um episódio que no final ele escreveu sobre "the spiritual warrior" essa foi genial:
"But make no mistake the path of the true warrior is treacherous, and cannot be walked alone."
Eu acho que 'Big Bang Theory' estereotipiza demais as personagens: Raj é um indiano com PhD, Howard é o típico judeu que vive com a mãe, Leonard é o nerd inseguro de si (o que demonstra um trunfo psicológico para a série), Sheldon é o nerd cheio de manias e arrogante (assim como eu, rs...) e a Penny é a garota que sonha em ser atriz.
De todo modo é uma excelente série.
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